再见凤凰花开

Electrical Memory

Sunday, February 05, 2006

Life offers you a thousand chances.. all you have to do is take one.


胖多多借给我的另一本DVD是《Under the Tuscan
Sun》,由Diane Lane主演的。


该片的tag line就是本文的标题:Life offers you a
thousand chances.. all you have


 to do is take one.


 



借过来好久了,一直都没空看,春节放假回广东,带了回去,看了,挺喜欢的。


 



让我来总结的话,我从这部电影看出来的信息是:


 



生活可能有百般挫折,无数失意,特别是在爱情上,有些人可能一直在追寻属于



自己的真爱,却总是得不到(插一句:又想起杨千华的歌《自由行》里的词),



但是,无论如何,我们都没有理由悲伤消沉、怨天尤人,我们应该带着感恩(感



谢大自然、感谢生命的神奇)的心来欣赏生命旅途中的每一段旖旎的风光、感受


自己心灵中的每一次真实的触动……


 


 


这部片子中,我喜欢的对白包括:


 


1.


意大利老好人Martini说:


 


San Lorenzo是厨子的守护神(Patron Saint of
Cooks),他对厨艺的执著以至于



当他要被活活地架在烙铁架子上烧死的时候,他对那些行刑的人说:“噢,快把我



的身体转一下,我的这一面已经烤好了。”


 


2.


Katherine说:


 



我小时候,在花园里寻找漂亮的瓢虫,可是找了很久还是一只也找不着,我困了,



躺在草地上就睡着了,等我醒来的时候,我却发现我满身上都爬满了彩色的瓢虫。


 


3.


Katherine说:


Fefe说,Regrets are a waste of time. They're the past
crippling you in the


present.




 


4.


Martini说:


 


between Austria and Italy, there is a section of the Alps
called the Semmering.


It is an impossibly steep, very high part of the mountains.
They built a train track


 over these Alps to connect Vienna and Venice. They built
these tracks even


before there was a train in existence that could make the
trip. They built it


because they knew some day, the train would come.




 


5.


 


Katherine说:


Fefe said you have to live spherically in many directions.
Never lose your childish


enthusiasm.


 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home